X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Reklama jest swoistym tekstem kulturowym, będącym zapisem pewnych
znaczeń, sposobów wartościowania rzeczywistości na podstawie aktualnie
promowanych norm i wartości moralnych, społecznych, etycznych, obyczajowych.1
Przekaz reklamowy ma zadanie propagowania pewnych treści korzystnych dla
zbudowania wizerunku produktu czy opinii o danym producencie. Tworzy więc
pewną specyficzną przestrzeń, w której ukazywane są przekazywane przez twórców
treści. Ponadto reklama jest podstawową formą komunikacji marketingowej o
charakterze masowym. Stanowi proces komunikowania się przedsiębiorstwa z
rynkiem o charakterze masowym. Reklama jest formą bezosobową, a więc opartą na
wykorzystaniu różnych mediów, jest także przekazem płatnym.2
 Słowo reklama pochodzi od łacińskiego wyrazu reclamare, oznaczającego
hałasowanie, robienie wrzawy. 3 I rzeczywiście: teksty reklamowe starają się za
wszelką cenę przyciągnąć uwagę odbiorców. Zgodnie z powszechnie przyjętą
definicją Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu:  reklama to wszelka płatna
forma nieosobowego przedstawiania i popierania towarów, usług lub idei przez
określonego nadawcę. 4 Zgodnie z definicją Mariana Golki,  [& ] reklamą jest
każdy płatny sposób nieosobistego prezentowania i popierania zakupu towarów
1
Por. Gołębiewska M.: Demontaż atrakcji, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2003, s. 235-236.
2
Por. Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2005, s.
148-149.
3
Benedikt A.: Reklama jako proces komunikacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2004, s.13.
4
Ibidem, s. 14. oraz Sztucki T.: Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet,
Warszawa 1999, s. 49.
www.e-bookowo.pl 8
Kup książkę Przeczytaj więcej o książce [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apsys.pev.pl
  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.