[ Pobierz całość w formacie PDF ]
a) odłącznika szynowego,
?
b) przekładnika prądowego,
c) odłącznika liniowego,
d) wyłącznika.
15. MufÄ™ kablowÄ… oznacza siÄ™ na schematach symbolem:
a)
b)
c)
d)
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
32
16. Izolator nieprzebijalny to izolator, w którym:
a) długość drogi przebicia jest większa niż połowa drogi przeskoku w powietrzu,
b) długość drogi przeskoku w powietrzu jest większa niż połowa drogi przebicia,
c) długość drogi przebicia jest mniejsza niż połowa drogi przeskoku w powietrzu,
d) długość drogi przeskoku w powietrzu jest mniejsza niż połowa drogi przebicia.
17. Układ z rezerwą ukrytą charakteryzuje się tym, że:
a) jeden system nie jest obciążony w czasie normalnej pracy i podczas awarii przejmuje
na siebie zasilanie wszystkich odbiorców,
b) jeden system nie jest obciążony w czasie normalnej pracy i podczas awarii przejmuje
na siebie zasilanie tylko ważniejszych odbiorców,
c) dwa systemy są obciążone w czasie normalnej pracy, a podczas awarii jednego
systemu drugi przejmuje zasilanie wszystkich lub ważniejszych odbiorców,
d) dwa systemy są obciążone w czasie normalnej pracy, a podczas awarii jednego
systemu drugi automatycznie wyłącza się.
18. Symbol Yyd transformatora oznacza:
a) transformator trójfazowy trójuzwojeniowy w układzie gwiazda gwiazda trójkąt,
b) transformator trójfazowy dwuuzwojeniowy w układzie gwiazda trójkąt,
c) transformator trójfazowy trójuzwojeniowy w układzie gwiazda trójkąt trójkąt,
d) transformator trójfazowy trójuzwojeniowy w układzie trójkąt gwiazda trójkąt.
19. W celu ograniczenia przepięć do bezpiecznej wartości stosuje się:
a) przekładniki pomiarowe,
b) odgromniki zaworowe,
c) transformatory obniżające,
d) wyłączniki.
20. W podanym układzie dwusystemowym element oznaczony cyfrą 1 i 2 oznacza
odpowiednio:
a) przekładnik prądowy i wyłącznik,
b) transformator i uziemnik,
c) przekładnik napięciowy i odłącznik,
d) przekładnik prądowy i odłącznik.
21. W przedstawionej sytuacji, aby przejść z zasilania systemu I na system II, należy:
a) otworzyć 1, wyłączyć 3, zamknąć 2, załączyć 3,
b) wyłączyć 3, otworzyć 1, zamknąć 2, załączyć 3,
c) zamknąć 2, wyłączyć 3, otworzyć 1, załączyć 3,
d) wyłączyć 3, zamknąć 2, załączyć 3, otworzyć 1.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
33
KARTA ODPOWIEDZI
ImiÄ™ i nazwisko & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Charakteryzowanie procesów przesyłania i rozdzielania energii elektrycznej
Zaznacz poprawnÄ… odpowiedz
Nr zadania Odpowiedz Punkty
1 a b c d
2 a b c d
3 a b c d
4 a b c d
5 a b c d
6 a b c d
7 a b c d
8 a b c d
9 a b c d
10 a b c d
11 a b c d
12 a b c d
13 a b c d
14 a b c d
15 a b c d
16 a b c d
17 a b c d
18 a b c d
19 a b c d
20 a b c d
21 a b c d
Razem
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
34
Test 2
Test składa się z 15 zadań, z których 11 zadań ma postać testu wielokrotnego wyboru, a
dalsze 4 zadania wymagajÄ… udzielenia pisemnej odpowiedzi:
- zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 sÄ… z poziomu podstawowego,
- zadania 12, 13, 14, 15 sÄ… z poziomu ponadpodstawowego.
Punktacja zadań od 1 do 11: 0 lub 1 punkt
Za każdą poprawną odpowiedz uczeń otrzymuje 1 punkt, za błędną odpowiedz lub jej
brak uczeń otrzymuje 0 punktów.
Punktacja zadań od 12 do 15: 0 lub 2 punkty
Za każdą poprawną odpowiedz uczeń otrzymuje 2 punkty, za błędną lub niepełną odpowiedz
albo za jej brak uczeń otrzymuje 0 punktów.
Proponuje się następujące normy wymagań uczeń otrzyma następujące
oceny szkolne:
- dopuszczający za rozwiązanie co najmniej 8 zadań poziomu podstawowego
- dostateczny za rozwiązanie co najmniej 10 zadań z poziomu podstawowego
- dobry za rozwiązanie od 11 do 12 zadań, w tym co najmniej 2 z poziomu
ponadpodstawowego
- bardzo dobry za rozwiązanie co najmniej 14 zadań, w tym co najmniej 3 z poziomu
ponadpodstawowego.
Klucz odpowiedzi: 1. b, 2. c, 3. c, 4. c, 5. d, 6. d, 7. d, 8. b, 9. a, 10. b, 11. d.
Zadanie 12
Uczeń może otrzymać 2 punkty:
- za prawidłowe rozpoznanie schematu,
- za krótką charakterystykę układu.
Zadanie 13
Uczeń może otrzymać 2 punkty:
-za prawidłowe podanie przeznaczenia dławika,
-za poprawne narysowanie symbolu dławika oraz
wskazanie miejsca lokalizacji dławików.
Zadanie 14
Uczeń może otrzymać 2 punkty:
-za prawidłowe nazwanie układu,
-za wyjaśnienie zasady działania układu.
Zadanie 15
Uczeń może otrzymać 2 punkty:
-za prawidłowe nazwanie wszystkich elementów,
-za podanie ich przeznaczenia.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
35
Plan testu 2
Nr Cel operacyjny Kategoria Poziom Poprawna
zadania (mierzone osiągnięcia uczniów) celu wymagań odpowiedz
Rozróżnić elementy budowy linii
1. A P b
napowietrznej
Sklasyfikować sieci
2. elektroenergetyczne i określić ich A P c
przeznaczenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]